2013. március 11., hétfő

Te mire használod a számítógépet?

Informatika tanárként mindig is érdekelt, hogy mire is jó a mindennapi életben a számítógép. Erre a hozzáértők persze rögtön azt válaszolják, hogy „Mindenre!”. Egy másik tábor, akik elvből elvetik az újabbnál újabb elektronikai kütyüket, azt válaszolják, hogy „Semmire”. Tulajdonképpen mindegyik tábornak igaza van. És egyiknek sincs.

Igen, a számítógép ma már mindenre használható, csak a megfelelő programokat kell megtalálnod, és feltelepítened, vagy a megfelelő weboldalt kell meglátogatnod. A kérdés csak az, hogy mi az, amire ÉRDEMES is használni. A kettő ugyanis nem ugyanaz. Van, amire egyszerűen nem érdemes a számítógépet használni, illetve én személy szerint jobban szeretem a hagyományos módon intézni.

Vegyük például a tennivalóimat (háromgyerekes anyukaként van belőle bőven :-D). Dunát lehetne rekeszteni a tennivaló-listát készítő és menedzselő programocskákkal. És kíváncsi lévén higgyétek el, ki is próbáltam kismilliót. A végén viszont mindig a saját kis papírjaimnál, cetlijeimnél kötöttem ki. Egyszerűen könnyebb volt a papírdarabokat gyorsan előkapni, mikor kerestem valamit, mint bekapcsolni a gépet (ha éppen nem ment, ami mondjuk nálam elég ritka), beindítani a programot, és megkeresni, amire szükségem volt. Vagy ugyanez a felírásnál. Előkapom a listát, és felfirkantom, ami eszembe jut. Nem állok neki beindítani a programot, és kikeresni a megfelelő funkciót, amivel új elemet írhatok fel. A cetliket magammal is vihetem, míg a laptopomat azért neccesebb állandóan magammal hurcolni, főleg, amikor három gyerekkel igyekszem valahova eljutni. (Persze, tudom, ott vannak a kis tabletek, okostelefonok, meg netbookok most már, de nekem még nincs olyan…)

Az is igaz, hogy elvoltak az emberek régen is számítógép nélkül, és éppenséggel ha nagyon muszáj, én is kibírom mondjuk egy-egy nyaraláskor, de valljuk be, azért nagyot változott a világ. És bizony, sokszor megkönnyítheti az életünket a számítógép.

Az interneten tanultam meg Verdás tortát készíteni
A Tortadíszítést például az Internetről tanulom

Vegyük például az internetes bankokat. Én például olyan hálás vagyok, amiért nem kell minden egyes utaláskor elmászni a bankba a gyerekkel, hanem szépen, kényelmesen elintézhetem otthonról a dolgokat akár éjszaka is, amikor a gyerekek alszanak. Arról nem is beszélve, mennyivel könnyebb, és olcsóbb a barátaimmal a kapcsolattartás e-mailen keresztül. (Na, azért karácsonykor és húsvétkor még mindig normál képeslapokat küldök ám a legtöbb rokonomnak!) Vagy, hogy egy kicsit komolyabb témát vegyek, ott van a munka világa. Egy felmérés szerint 2014-ben az állások 90%-hoz kell majd valamilyen szintű (leginkább középfokú) számítógépes ismeret. Egyszerűen kikerülhetetlen a gép használata annak, aki állást keres.

És ti mire használjátok a számítógépet? És mire nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...