2016. szeptember 6., kedd

Tanévkezdés - informatika nélkül

Jó hosszú nyári szünetet találtam hagyni, tudom, de július közepétől, mikor az összes gyerek itthon volt egyszerre folyamatosan, elég gyorsan kicsúszott a kezemből az irányítás, és valahogy nem jutottam el a blogbejegyzések írásáig. De szeptember elsejével ismét intézményesítettük a kisdedeket, és így most nekilátok ismét a munkának is.

Bizony, újabb tanév kezdődött, és mi újabb kihívásokkal nézünk szembe. Négyeske idén novemberben kiscsoportos óvodás lesz (csak még le kell szoknia a pelusról addig...), Hármaska már iskolába készülő nagycsoportossá avanzsált. Ketteske már harmadikos, így idén megkezdi kiskórusos tevékenységét, lévén, hogy zenei tagozatra jár.

No igen, és ott van az elsőszülött leányzó, aki idén bizony felső tagozatos lett. Nem lesz egyszerű, és nem is várta annyira, de amikor megmutattam neki a beszerzendő technika és rajzeszközök listáját, hirtelen alig várta, hogy két nap múlva elkezdődjön a suli. Hát igen, az élet apró örömei - kell majd hímzőfonal a suliba. Tényleg nagyon izgalmas :-D

Az egyetlen nagy bánatunk, hogy a tavaly nagy örömömre megkezdett informatika oktatásnak bizony az ötödikes órarendben nyoma sincs. Nem csak én vettem észre, más szülő is írt a szülői levelezőlistára levelet ez ügyben panaszkodva. Ez számomra biztató, mert azt jelenti, hogy nem csak az én kicsit elvakult informatika tanári agyam mondatja velem azt, hogy fontos lenne az iskolai informatika, hanem mezei szülői szemmel is vannak, akik így látják.

Úgy gondoltam, megosztom veletek is, amit szülőtársamnak írtam, bár akik olvassák a blogot, már valószínűleg ismerik a véleményemet ilyen témában (remélem, nem lesz nagyon megosztó, de ezt én pillanatnyilag így gondolom - ha valaki szebben látja, legyen szíves cáfoljon meg):

"A helyzet az, hogy egyelőre úgy tudom, hogy állami szinten tendencia az, hogy az informatika órák számát csökkentik, mondván, hogy a gyerekek a legtöbb dolgot úgyis megtanulják, és az új integrált szemlélet alapján tudja majd tanítani a magyar tanár, az Excelt a matematika tanár, stb. Ezért is örültem,mikor tavaly volt nekik, úgy gondoltam, milyen szuper, hogy itt azért próbálkoznak a szabad óraszámok keretében az informatikát tanítani. Úgy látszik, korán örültem.

Tudom, hogy az informatika tanárok közössége országos szinten igyekszik küzdeni még, hogy mégis emeljék legalább vissza a korábbi szintre a kötelező informatika órák számát, de egyre elkeseredettebbek, és nem is sok remény van a sikerre, hiába szól a millió híradás arról, hogy informatikus hiány van Magyarországon. Sajnos ahol erről döntést hoznak, ott valószínűleg olyanok ülnek, akik még mindig hiszik, hogy a számítógép használat csak úgy egyszerűen ragad a gyerekre, úgyis megtanulja, és fogalmuk sincs arról, hogy attól, hogy a gyerekek órákat eltöltenek a gép előtt, és hiper-szuperül kezelik a telefonjukon a Vibert meg a Facebookot, nem lesznek alkalmasak a munka világában is megállni a helyüket, mert az ahhoz szükséges programokat, és főleg informatikai ismereteket nem fogják tudni "maguktól" megtanulni. De ez van, én még reménykedek, hogy legalább 7. évfolyamban visszajön az órarendjükbe az informatika, addig meg majd tanítgatom itthon a gyereket az alapokra."

Azért a történethez hozzátartozik, hogy utánanéztem az iskola pedagógiai programjában, és kiderült, hogy 6. évfolyamtól majd újra visszatér az informatika, csak idén átvette a helyét a hon-és népismeret című tantárgy. Belelapozva a tankönyvébe, tetszik, hogy a gyerekeink egy kicsit megismerik népünk kultúráját, és ha már így alakult, hogy ez az informatika rovására kell, hogy menjen, örülök, hogy legalább még most ötödikben túl vagyunk rajta, és nem mondjuk 8. osztályban hagynak ki egy évet informatikából, hogy mindent elfelejtsenek, mire középiskolába mennek.

Szóval újra bizakodó vagyok, és örülök, hogy ilyen iskolánk van, amelyik a lehetőségekhez mértem igyekszik naprakész tudást adni a gyerekeknek, de közben fontosnak tartja, hogy valamilyen szinten tisztában legyenek a hagyományokkal.

Ahogy az első hon- és népismeret órán beírták a nagylányomék a füzetükbe:

"A legtöbb, mit gyermekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak."

A te gyermeked iskolájában van informatika óra? Hogy oldják meg az informatika oktatást? Szívesen hallanék tapasztalatokat más iskolákról a hozzászólások között!

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...