2016. január 12., kedd

A nap bloggere voltam

A Facebookon tagja vagyok a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közössége nevű fantasztikus csoportnak, ahol folyik a Nap Bloggere játék. A lényege, hogy minden nap kijelölnek egy bloggert a jelentkezők közül, akinek a csoport többi tagja bármilyen kérdést feltehet.  kérdésekre egy blogbejegyzés keretében kell választ adni.

Nos, január 8-án én voltam  nap bloggere...

 

Honnan jött a blog ötlete?


A rövid verziót írom, mert a hosszút igen bőlére tudom ereszteni. Tehát a lényeg, hogy sok barátnőm (gyerekeikkel otthon levő anyukák, leginkább) jön oda hozzám rendszeresen, hogy ezt, vagy azt segítsek neki a számítógépen, tudják, hogy informatika tanár vagyok. Felmerült többször is, hogy segítségre van szükségük, amikor elkezdtek állást keresni, mivel több évi otthon ülés után az Excel, Word, stb. tudásuk bizony megkopott. Elgondolkodtam, hogy hány és hány ilyen kismama lehet még, akiknek nem feltétlenül van ilyen barátnő, ismerős, akihez ezzel fordulhatnak. Innen már egyenesen jött az ötlet, hogy milyen jó lenne ilyen anyukáknak tanfolyamokat tartani, és mivel gyerek mellől kimozdulni nehéz, hát legyen a tanfolyam az interneten. Ennek az előhírnöke, alapozója ez a blog.

Milyen visszajelzéseket kapsz? Van-e kedvenced?


Nos, sajnos elég kevés visszajelzést kapok, kevesebbet, mint ami 3 évnyi blogolás után elvárható lenne. De nem is meglepő, mivel négy gyere mellett bizony simán előfordult, hogy fél évig semmit nem írtam. Szeptember óta viszont minden héten sikerült legalább egy bejegyzést feltenni, úgyhogy reménykedek, hogy az olvasók is felbátorodnak, és leírják a gondolataikat, lesznek hozzászólások.
Amit viszont mégis kapok, az eddig csupa pozitív visszajelzés. A hozzászólásokban is, és ha ismerőseim (azok, akiknek még külön nem mondtam) rálelnek, ők is lelkendezve mondják, hogy tetszik. Úgyhogy bizakodó vagyok, hogy azért van értelme, és épp a napokban kezdtem neki az első tanfolyam elkészítésének.

Van kedvenc számítógépes játékod? Mi a véleményed róluk?


Nagyon szeretek játszani a gépen, és számomra a "minden idők kedvence" a Sims sorozat. Szeretem a szimulátor típusú játékokat, mert egy kicsi kiléphetek a saját életemből, és kipróbálhatok valami mást. Egy másik bejegyzésben [http://majasulija.blogspot.hu/2015/11/informatikus-anyuka-mellenyul.html] már írtam is arról, hogyan ismerkedtem meg a játékkal, és hogyan próbáltam bevonni a gyerekeimet is (és hogy hogyan lett belőle egy nagy kudarc).
Egyébként általánosságban a számítógépes játékokról az a véleményem, hogy nem szabad kijelenteni, hogy általánosan rosszak, és károsak. A dolog ennél sokkal árnyaltabb, hiszen sokféle játék létezik a digitális világban. A lövöldözős, "csak megyek és mindenkit megölök" típusú játékokat én sem szeretem, és nem is támogatom. A reakcióidőn kívül semmit nem fejleszt szerintem, viszont rengeteget rombol a gyerek agyában. Ott vannak viszont az oktatójátékok, amikből bizony léteznek nagyon színvonalasak is. Egyik kedvencemről, a Traffparkról [http://majasulija.blogspot.hu/2014/01/traffpark-oktatojatek-gyerekeknek.html], korábban már írtam itt a blogon is. Végül pedig ott vannak a fejlesztőjátékok, melyek igazából konkrétan néha nem is tanítanak semmit, viszont a játék során különböző készségeket fejlesztenek. Ilyen játékokat sokszor sérült gyerekek kezelésében is alkalmaznak [http://mu-ta-to.blogspot.hu/], ami még jobban mutatja, hogy bizony a számítógép nem feltétlenül az ősgonosz.

Te mivel kapcsolódsz ki ha nem blogolsz?


Nos, a blogolás csak a munkám egyik része, így azt mondhatom, hogy amikor nem blogolok, akkor tananyagot szerkesztek, tervezek, stb. Ha viszont épp nem dolgozok, és nem egyesületi munkával foglalom el magam (helyi nagycsaládos egyesület titkára vagyok, hogy ne legyen túl unalmas az élet :-D), akkor általában varrni, horgolni szeretek, illetve, ha a gyerekek hagyják, akkor szeretek olvasni is.

Melyik a legkedvesebb/legviccesebb egyetemi történeted?


Hú, ez nehéz kérdés, lévén, hogy rettenetesen rossz a memóriám. A legviccesebb történet azért is nehéz, mert stréber alak vagyok, már általános iskolában sem voltam balhés, az egyetemen sem voltam benne vicces bulikban. De azért arra emlékszem, hogy jó hangulat volt abban a társaságban, amiben forogtam, sokat nevettünk. Volt olyan, hogy elmentünk egy infó tanári konferenciára, és beültünk a hátsó sorba a plenáris ülésen, és fogalmam sincs, hogy mi volt az ok, de végig röhögtük az egész előadást, miközben igyekeztünk csöndben maradni. Aznap nagyon nem fértünk a bőrünkbe.
Kedves emlékem pedig az az időszak, amit egyik kedvenc tanárommal, Turcsányi-Szabó Mártával, és doktorandusz csapatával tölthettem a Márta által irányított laborban, és valós projekteket, internetes versenyeket készítettünk, és vezényeltünk le, vagy a labor másik felében dolgozó fejlesztők olyan érdekességeit teszteltük, mint a fejegér [http://tudastar.fszk.hu/data/fszk/lm_data/lm_1491/sv1_16_fejeger_v1.html].

Köszönöm a kérdéseket, és bárkitől szívesen várok továbbiakat.

Szép napot!


2 megjegyzés:

  1. Kedves Mariann!
    Nagyon örülök, hogy (segítségeddel) rátaláltam a blogodra. Eddig ugyanis nem találtam sehol segítséget az informatikai hiányosságaim pótlására. Pedig már a felnőtt gyerekeimet is kérdeztem, hol tudnék bárminemű tanfolyamot végezni, hogy legalább értsem, hogy ők miről beszélnek egymás között. Azt válaszolták "Anyu neked újra kellene születned." És itt nem is konkrét személyemet érte a vád, hanem a korosztályomat.Szerintük ugyanis mi bevándorlók vagyunk az informatika világában. De szerintem meg sosincs késő tanulni, így mostantól rendszeres látogatója leszek oldaladnak.
    Hálás köszönettel, Vajasné Balogh Ilona Piroska

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ilona!

      Nagyon jól esnek a szavaid, köszönöm. Örülök, hogy tetszik a blogom, és remélem, a jövőben is találsz majd számodra érdekes tartalmat. Ha bármilyen konkrét kérdésed lenne, nyugodtan írj akár ide a blogra, kár a Facebook oldalra, mindig örülök a témajavaslatoknak.

      Szép napot!

      Maja

      Törlés

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...