2016. június 14., kedd

Egy garanciális javítás története, avagy hogyan gyógyult meg a laptopom

A Facebookon írtam három hete, hogy tönkrement a laptopom billentyűzete. Nos, túl vagyunk a javításon, és mivel számomra is új volt ez a garanciális javítás dolog, úgy gondoltam, megosztom veletek, kedves Olvasóim, hátha valaki hasonló helyzetbe kerül, és szeretné tudni, pontosan hogy is történik mindez.


A probléma


A géppel az volt a baj, hogy egyszerűen nem működött néhány billentyű. Először csak az a betűvel voltak gondok, de pár hétig simán megoldódott a dolog attól, hogy kicsit a billentyű alá fújtam, majd később kicsit megcsapkodtam a gép sarkát, hogy helyrebillenjenek a dolgok (igen, néha elég drasztikus eszközökhöz tudok fordulni...)

De aztán jött egy nap, mikor már semmi nem segített, és ráadásul az "a" betű magával rántott néhány másik billentyűt is azon az oldalon - nem működött az Escape, a jobb SHIFT, és a Tabulátor, valamint a 0 és az 1 sem.

Innentől elég egyértelmű volt, hogy irány a szerviz, mert egy blogbejegyzést azért elég nehéz ezek nélkül megírni (bár tény, hogy megoldottam azért egyszer-kétszer - kerestem mindig egy "a" betűt valamelyik oldalon, betettem a vágólapra, majd amikor szükségem volt rá, CTRL+V megnyomásával beillesztettem).

Első kísérlet


Általában nem szokott a gépeimmel más probléma lenni, mint hogy koszosak lesznek, és jó pár porcica kerül beléjük a mindennapos használat során. Hiába, én a házon belül simán hurcolom magammal szinte mindenhova, rekamén, ebédlőasztalon dolgozom rajta, és négy gyerek mellett ugyebár bárhol előfordulhat egy morzsa, vagy egy homokszem, amit a gép beszippanthat... Úgyhogy eddig mindig megoldotta a problémáimat egy alapos takarítás. Most is erre gyanakodtam, ezért elvittem a gépet a jól bevált laptop szervizembe.

A srác másnapra megnézte nekem a gépet, és azt mondta, hogy ez sajnos nem a kosz miatt van, és valószínűleg cserélni kell a billentyűzetet. Ezt ő 18 000-ért meg tudja csinálni másnapra. Viszont közben kiderült, hogy a gép még garanciális (pont egy éve vettük, de a boltban 2 év garanciát adtak rá, mint azt telefonon az ACER ügyfélszolgálaton megtudtuk), úgyhogy végül úgy döntöttünk, hogy a hosszabb, de olcsóbb, azaz ingyenes utat próbáljuk meg mégis.

A garanciális megoldás


A dolog menete az volt, hogy először jeleznem kellett a problémát, és javítást kellett kérnem az ACER honlapján keresztül. Másnap kaptam egy e-mailt a tennivalókkal.

Ugyebár itt az a nehézség volt, hogy az ACER-nek Magyarországon nincs garanciális szervize, ahova szépen elmegyek, és beadom, hanem a gépet ki kell vinni Csehországba. Szerencsére nem hagyják ezzel egyedül az embert, hanem szerződésük van a UPS-szel.

A teendőm csak annyi volt, hogy a laptopot be kellet szépen, biztonságosan csomagolnom (még jó, hogy valamiért megtartottuk az eredeti dobozát, így most mindent abba tudtam betenni) a tartozékaival együtt. Az e-mailhez csatoltak egy dokumentumot, amit ki kellett nyomtatnom. Az egyik oldala a szállítási címke volt, amiből egy példányt a dobozra kellett ragasztanom, egy másikat pedig aláírva a futárnak odaadnom. Ezen volt a címzés, meg valami vonalkód. A másik oldala pedig egy átvételi elismervény volt, amit a UPS-es fickóval kellett aláíratnom, hogy átvette a gépet.

A dobozba a gépen és a tartozékain kívül be kellett tennem a vásárlási számla másolatát, a garancia levelet, valamint egy papírt, amire tételesen leírtam, hogy mit teszek a dobozba, és aláírtam. Ezután lezártam a dobozt.

Persze, mielőtt elcsomagoltam volna a gépet két napot azzal töltöttem, hogy biztonsági mentést készítettem a fájlokról, ugyanis az e-mailben azt is leírták, hogy nem vállalnak felelősséget a gépen talált adatokért, és az elküldéssel felhatalmazom a szerelőket, hogy ha úgy sejtik, hogy szoftveres probléma van, akkor csinálnak egy rendszertelepítést.

Miután mindez megtörtént, felhívtam az e-mailben talált telefonszámot, azaz a UPS-t, ahol kértem a gép garanciális elszállítását. Még aznap délután jött a futár, és elvitte a csomagot. Ki sem kellett mozdulnom otthonról!

Két nap múlva (május 25-én) kaptam egy e-mailt, hogy a gép megérkezett a szervizbe, és majd értesítenek, ha lesz újabb információ. Nos, legközelebb 9 nap múlva, június 3-án hallottam felőlük, amikor megint kaptam egy értesítést e-mailen, hogy a gép kész van, és elszállításra vár. Mivel ez épp egy pénteki nap volt, sejtettem, hogy hétvégén már ne lesz gépem, úgyhogy a férjemnek még kicsit nélkülöznie kellett az övét, amit kölcsönadott, hogy tudjak dolgozni.

A csomag végül június 7-én, kedden érkezett. Azonnal nem tudtam kibontani, mert éppen ebédeltünk, de ebéd után rögtön birtokba vettem az én kis munkaeszközömet! Micsoda öröm! A fájlok mind a helyükön voltak, a beállítások változatlanok, és a billentyűzet kicserélve! (a dobozban volt egy jelentés arról, hogy mit szereltek  meg a gépen). Végre újra a saját gépemen dolgozhatok! Nem mondom, a férjemé sem rossz, de azért teljesen más. Már hiányzott a nagyobb felbontás, a programok, amiket a férjemére külön fel kellett telepíteni, amikor rájöttem, hogy épp szükségem lenne rá, meg az egész berendezés, ahogy szépen kialakítottam az asztalt, a Start menüt, meg mindent. Hirtelen újra könnyebb lett a munka.

Remélem, most már sokáig így is marad!

Neked van már tapasztalatod garanciális, vagy nem garanciális javíttatással? Mondd el itt a hozzászólások között!

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...