2015. december 15., kedd

Last minute karácsony

Te kész vagy már mindennel a Szentestére? Én bevallom, nagyon el vagyok maradva, és úgy döntöttem, megmutatom, hogy próbálom meg behozni a lemaradásomat.

Vasárnap meggyújtottuk a harmadik adventi gyertyát is. Igen, másfél hét, és itt a Szenteste. Én már nagyon várom, különösen azért, mert idén a nagy család (szüleim, és testvéreim, és az ő családjaik) együtt ünnepeli ezt a szép estét. Ilyen nálunk csak négyévente fordul elő.

Viszont, mint gondolom te is, ha anyuka vagy, ezer dolgom van még, amíg odajutok, hogy a gyermekeim (remélem) boldog arcát nézhetem, ahogy bontogatják az ajándékokat, és a vágyva vágyott dolgoknak örülnek. És ezért is döntöttem úgy, hogy most nem töltök sok időt a blogírással. Inkább egy gyors posztban megmutatom, hogyan töltöm a maradék 10 napot, és mutatok néhány linket, hogy mi segít nekem elkészülni.

Ajándékok

 

Sajnos idén valahogy elúsztam a dolgokkal. Máskor ilyenkorra már egy nagy dobozban várja a legtöbb ajándék, hogy 23-án este elővegyem őket, és becsomagolgassam. Azonban idén sajnos elmaradt az, hogy időben felírjam, kinek mit szeretnék adni (egyébként ezen a tervezőn szoktam előre leírogatni, hogy kinek milyen ajándékot szánok - csak nekünk már több oldal kell belőle :-D). Így kicsit összekuszálódott a fejemben, hogy kinek mi van már meg, és ki az, akinek még nincs semmi ajándékom. Nem jó érzés. Azt viszont tudom, hogy sok saját kézzel készített ajándékot terveztem.

Két kisebb csemetém Waldorf babát kap, amik már félig készen vannak, csak a hajuk hiányzik, illetve néhány ruhadarab. Legjobb barátom ilyenkor a Pinterest, ugyanis olyan hajkészítési módszert
választottam, amit még nem próbáltam ki (babát már varrtam többet is), de jobbnak tartom elméletben, mint azt a módszert, amit eddig használtam.

A nagylányom a Barbie babáinak szeretne ruhákat, úgyhogy még erre is készülök. Itt is főleg a Pinteresten találtam mintákat, külön táblám van azoknak a Barbie ruháknak, amiket el szeretnék egyszer készíteni. Persze ennél több is található, de egyelőre ezeket tudtam tüzetesen megnézni.

A Waldorf babákhoz is gyűjtögetem a ruha szabásmintákat, ezeket is a Pinteresten tárolom, megint egy külön táblában.

Hangulat


A készülődéshez, főleg, ha el vagyunk maradva, szükség van hangulatteremtésre is. Nálam ilyen a karácsonyi zenék hallgatása, karácsonyi filmek nézése. A karácsonyi zenék hallgatásához az egyik legjobb hely a ChristmasFM online rádiócsatorna Írországból. Simán böngésző keresztül is hallgathatod az adást, de van mobileszközökre letölthető alkalmazás is. Tavaly sokat hallgattam, és mondhatom, szuper volt. Karácsonyi dalok éjjel nappal - kell ennél több?

Karácsonyi filmeket, meséket főleg a YouTube-on találok, vagy a Videa-n.

Sütés-főzés


Azt, hogy nagy késésben vagyok, mi sem bizonyítja jobban, hogy még se mézeskalács, se bejgli nem készült, pedig ilyenkor azért már általában ezzel is készen vagyok. A bejglire jól bevált a családban hagyományos receptem van, viszont a mézeskaláccsal sokat kísérleteztem, mire megtaláltam azt, ami nekem a legjobb. Mégpedig Moha Konyha oldalán. Itt a tartalomjegyzékben kicsit lejjebb görgetve egész nagy blokk van tele mézeskalácsos bejegyzésekkel, több recepttel, attól függően, milyen céllal készül a mézeskalács, illetve rengeteg gyönyörű fotó is van, tele ötletekkel. Én konkrétan ezt a receptet használom az ennivaló mézesekhez.

Ha pedig valami egyéb sütit, vagy ételt készülök sütni, főzni, több oldal is van, amit megnézek receptek után kutatva. Kedvenceim a Mindmegette és a NoSalty.

Te igénybe veszed a karácsonyi készülődéshez az internet segítségét? Van valami tuti oldal, amit mindenképpen ajánlanál? Oszd meg velünk a hozzászólások között, hátha még segít valakinek!

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...