2014. október 15., szerda

Symbaloo, avagy bárhol elérheted könyvjelzőidet

Rengeteg internetes oldal van, amit napi/heti szinten használok (vagy akár napi többször is), és nagyon sok időt vesz el, ha ezeket mindig be kellene gépelgetnek. Betehetném őket a böngésző Kedvencek mappájába, de én sokkal jobb megoldást találtam. Kíváncsi vagy?


Miért nem felel meg a Kedvencek mappa?

Nos, ezt a lehetőséget általában arra használom, hogy ha találok egy jó cikket, amit később szeretnék elolvasni, vagy cikkeket, weblapokat gyűjtök egy témához. De a mindennapi munkához nem szeretem, mert:

1. Ez a mappa helyben tárolódik, tehát ha nem a saját gépemen dolgozom, akkor nem érem el.

2. Nehéz átlátni, márpedig én elég sok oldalt használok, nincs időm keresgélni egy hosszú listában, vagy egy bonyolult mapparendszerben. Négy gyerek mellett minden másodperc értékes.

Na jó, de mit találtam helyette?

A megoldás, amit használok, a Symbaloo.

Ez az én alap webmixem

Ez egy netes szolgáltatás, mely csempék formájában, szép grafikus felületen tárolja az elmentett linkeket. Van egy alap gyűjtemény (ezeket webmixeknek hívja az oldal), de ha regisztrálsz az oldalon, saját mixeket is létrehozhatsz. Igen, többet is, mondjuk tematizálva. Nekem van egy a mindennapi dolgaimhoz, egy külön a kreatív linkjeimmel, egy a tanításhoz kapcsolódó csempékkel, stb.

Ha itt elkészítesz egy csempét, utána az adott oldalt már csak egy kattintás elérni. Nálam a Symbaloo van beállítva a böngészőm kezdőoldalaként, tehát amikor megnyitom a böngészőt, üres oldal helyett az alap webmixem köszönt, kvázi irányítópultként szolgálva nekem a további munkához, intenetezéshez.

Sok lehetőség

A Symbaloo együttműködik a Google Drive-val is, tehát akár az ott elkészített dokumentumokat is belinkelheted. Vagy bármi mást, mindegy, csak legyen egy netes elérhetősége, URL címe. Vannak előre gyártott, mások által készített csempék is, amit használhatunk (a keresés mezőbe beírva a keresett oldalt, lehet ellenőrizni, hogy a kívánt linkhez van-e már csempe), de akár teljesen személyre is szabhatod saját csempédet.

Teljes webmixeket is találhatsz a Galériában, amit mások készítettek, és a közösséggel megosztottak. Ha tetszik valamelyik, azt aztán hozzá is adhatod saját Symbaloo fiókodhoz, vagy akár csak egy-egy csempét kimásolhatsz belőle már létező webmixedbe. Végül az általad összerakott hiper-szuper webmixet akár meg is oszthatod a világgal.

Csak rajtad áll, hogyan használod ki a program lehetőségeit, de én mindenképpen azt mondom, érdemes legalább egy kicsit kipróbálni. Én személy szerint az első óvatos próba után nem tudtam leállni, és ma már hiányzik is, ha egy idegen számítógép elé ülök netezni. Így ott is az az első dolgom, hogy behívom a Sybaloo oldalát, és onnan már otthon érzem magam!

Van kedved kipróbálni? Kíváncsian várom a véleményedet a hozzászólások között!

Szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kérlek, oszd meg velem a bejegyzéssel kapcsolatos gondolataidat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...